Motors ABB Barcelona






Motors fre ABB 


El motor fre d'ABB és un motor d'alumini trifàsic de gàbia d'esquirol estàndard modificat, per a serveis de frenada amb les mesures i potències estàndard.

Elèctrica: IEC / EN 60034-1-2, IEC 60.034-8, IEC 60034-12

Mecànica: IEC 60072, IEC / EN 60034-5-6-7-9, IEC 60034-14

Disseny del motor fre

El grau de protecció, està definit per la norma IEC 60.034-5, la caixa de borns i components elèctrics del fre tenen IP-55 i les altres parts IP-55.

Els components mecànics del fre són IP-23, amb IP-55 opcional.

El motor fre d'ABB és un motor estàndard modificat per a serveis de frenada.

El disc fre electro-magnètic és alimentat, per corrent continu a través d'un rectificador situat a la caixa de borns o en les tres fases de corrent altern.

Quan la bobina del fre és desmagnetizada, el fre respon pressionant l'escut del motor, frenant.

Disseny del fre

Informació general

Els frens de disc electromagnètics funcionen gràcies a l'acció d'un conjunt de ressorts i s'alliberen amb l'aplicació de tensió a la bobina de fre.

Això vol dir que el motor frenarà de forma automàtica en cas que es produeixi qualsevol fallada de tensió, com a mesura important de seguretat. El fre sempre està operatiu , independentment de la posició de muntatge del motor de frenada. Les dimensions externes tant per al fre de corrent altern trifàsica com per al de contínua són idèntiques.

Detall de muntatge

  1.  Rectificador (només fre de corrent continu) 
  2. Escut del motor.
  3. Cargol fixació fre.
  4. Disc de fre.
  5. Protecció enfront de la pols (opcional).
  6.  Electroimant mòbil.
  7. Palanca desbloqueig manual.
  8. Manxes d'alliberament manual.
  9. Cargol ajust entreferro.
  10. Electroimant fix.
  11. Protector de fre.
  12. Ventilador.
  13. Cargol de regulació de el parell.

El material que conforma el fre està lliure d'amiant .

És molt resistent a el desgast i presenta una excel·lent conductivitat tèrmica, per la qual cosa proporciona un rendiment constant, fins i tot a altes temperatures.

El disc de fre és capaç de dur a terme un gran nombre d'operacions de frenada i no es veu afectat per la pols ni la humitat.

El nucli del disc de fre compta amb ranures i està fabricat amb poliamida especial capaç d'esmorteir els impactes, el que permet el funcionament en aplicacions d'alta vibració.